Nira Tessler, "Flowers of the Madonna: Symbolic, Multicultural and Trancecultural Meanings", Where the Word Become Flash: The Church of the Annunciation in Nazareth, De Gruyter, 2020, pp. 211-218
נירה טסלר, "בינם לבין עצמם: דיוקנאות שהחליפה פלורין שטטהיימר עם אורחי הסלון הניו יורקי האוונגרדי שלה, כמחוות של זיכרון", מותר 22, הפקולטה לאמנויות, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2013.
נירה טסלר, "דיוקן כפרח באמנות נשים בשנות ה-20 וה-30 של המאה העשרים", מותר 18, הפקולטה לאמנויות, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, 2011, עמ' 24-17.
נירה טסלר, "נושאים מקראיים ושאלת הזהות היהודית בפסלי הגבס של ג'ורג' סיגל", מותר 15, הפקולטה לאמנויות, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, יוני 2009, עמ' 79-94.
נירה טסלר, "הארוטיקה של הפרח במחזה של גלאספל ובציור של או'קיף", מילה ודימוי באמנויות, בעריכת פרופסור חנה שקולניקוב, הפקולטה לאמנויות, החוג לאמנות התיאטרון, תשס"ג, עמ' 11-1.
Nira Tessler, "New Flowers in the Art of the American New Woman'", in: C.B. Verzar and G. Fishhof (eds.),
Pictorial Languages and their Meanings, Tel Aviv University 2006, pp. 353-364
ספרים אקדמיים:
Nira Tessler, Flowers and Towers: Politics of identity in the Art of the American "New Woman", Newcastle Upon Thyne: Cambridge Scholars Publishing, 2015
נירה טסלר, פרחים תלושים משיח: גלגולי דימוי הפרח מ"שיר השירים" לאמנות מודרניסטית של נשים באמריקה, תל אביב: רסלינג, 2012.
טסלר נירה, האיקונוגרפיה של הפרח: אמנות "נשים חדשות" אמריקאיות בשנות העשרים והשלושים של המאה העשרים, חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", הפקולטה לאמנויות, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב, ינואר 2006.